Op zondag 6 oktober vond de 37e editie van de Amgen Bredase Singelloop plaats, een jaarlijks hardloopevenement waarvan Amgen al vele jaren de hoofdsponsor is. Het evenement brengt ieder jaar duizenden mensen en toeschouwers samen, die genieten van een prachtige route door het historische centrum en langs de sfeervolle singels van Breda. Deze editie van de Singelloop was extra bijzonder voor Amgen, naast de grote betrokkenheid van Amgen-medewerkers, werd de Singelloop gebruikt als aftrap van Mission Week.
Betrokkenheid van Amgen
Voor Amgen is de Singelloop elk jaar weer een bijzonder evenement. Niet alleen omdat Amgen de hoofdsponsor is, maar ook vanwege de grote interesse vanuit haar medewerkers om deel te nemen. Dit jaar trokken er maar liefst 400 enthousiaste lopers - collega’s en hun buddies - hun sportkleding aan en renden mee, aangemoedigd door familie en vrienden langs de kant. De lopers gingen de uitdaging aan om 5, 10 of zelfs 21 kilometer te lopen, waarbij zij niet alleen hun fysieke grenzen verlegden, maar ook herinneringen hebben gecreëerd die een leven lang meegaan. Naast de hardlopers waren er ook deelnemers aan de Family Run – collega’s die gezamenlijk met hun kinderen een gepaste afstand lopen – en de mogelijkheid om te wandelen in plaats van te rennen.
Officiële opening van Mission Week
Dit jaar had de Singelloop een bijzonder tintje dankzij de aanwezigheid van de burgemeester van Breda, Paul Depla, die samen met Jan Bouman, de Associate Vice President van Amgen Breda, de officiële aftrap gaf voor de start van Mission Week. Mission Week is een speciale week die volledig in het teken staat van de missie van Amgen: "to serve patients". Deze missie benadrukt de toewijding van het bedrijf om de gezondheid van patiënten wereldwijd te verbeteren.
Kon je niet aanwezig zijn bij deze mooie dag, maar wil je toch wat van de sfeer proeven? Bekijk dan hieronder een impressie van de dag: